Quantcast
 

Lietať je krásne, alebo update mojej rekapitulácie po 4 rokoch

Posted by Igor Bilák on Nov 10, 2013 in Cestovanie - turistika |

edit 10.11.2013 – doplnené ďalšie lety a letiská z konca roka 2013

Už sú to 4 roky, čo som napísal prvú rekapituláciu môjho lietania. Tak to trochu updatujem. Nasleduje pôvodný článok z januára 2009 a nižšie na konci pridám ďalšie lety za posledné roky.

Veľa ľudí nikdy neletelo lietadlom, mnohí sa toho boja, ale podľa mňa to len treba skúsiť. Minulý rok bol pre mňa plný lietania, neviem či sa mi to ešte podarí zopakovať, tak si to tu aspoň zosumarizujem, aby som na to nezabudol.
Ale po poriadku – na môj vôbec prvý let v živote si presne nespomínam, ale bolo to v sedemdesiatych rokoch s mamkou, keď nás s Ajkou zobrala do Bratislavy a leteli sme z Košíc. Mohol som mať maximálne 10 rokov. Zdá sa mi, že to bolo ešte vrtuľové lietadlo, asi IL-62 (dostal som odozvu, že to asi bolo AN-24), veľmi to hučalo a viac si nepamätám. Dokonca ani neviem, ako sme išli nazad, musím sa opýtať Ajky.
Neskôr v roku 1985 som za nejakú olympiádu dostal zájazd do ZSSR. Boli to ďalšie dva lety v mojom živote. Vlakom sme išli do Prahy a z Ruziňského letiska sme leteli do Moskvy na Šeremetevo a po presune vlakom do Leningradu sme sa vratili z letiska Polkovo znova do Prahy (asi toto bol IL-62). Tu si pamätám, že som mal prvý krát kaviár. Boli to prvé lety, kde nám dali aj jedlo. Týmto sa moje lietanie znova na dlho prerušilo.

počas letu z Bratislavy do Popradu v októbri 2002

počas letu z Bratislavy do Popradu v októbri 2002

Veľa sa zmenilo, vyštudoval som a založil firmu, v ktorej som pracoval už 10 rokov. Prišiel internet a ja som vydražil v aukcii na webe letenky z Popradu do Bratislavy a nazad za smiešne peniaze. Tak som si urobil výlet. Bolo to 30.10.2002 a moje ďalšie dva lety s poradovým číslom 4 a 5. Cestou tam pršalo, leteli sme dvaja a teda personál spoločnosti Sky Europe bol v prevahe. Dovolili mi na letovej hladine zapnúť GPS a tak som pozeral, ako ideme ponad Banskú Bystricu a Nitru. Cestou nazad slnko zapadalo a tak vzinkli moje prvé letecké fotky.

Bol to krásny zážitok a povedal som si, že musím zobrať letieť aj Vierku. Trvalo to skoro rok a znova som vydražil letenky. Podarilo sa mi vydražiť len na jednu cestu, a tak som spiatočné dokúpil. Aj tak to bolo prijateľné a vybrali sme sa na výlet. Lety s poradím 6 a 7 z Košíc do Bratislavy boli cez víkend, keď tu bol na návšteve pápež Ján Pavol II. Videli sme z lietadla zhromaždený dav na omši pri Rožňave. Na bratislavskom hrade sme založili cache Hradná vyhliadka a z nej pozerali na pápažskú kolónu po omši, keď všetci ľudia boli v Petržalke. Cestou nazad sme odlietali z letiska pár minút po pápežovi. Videli sme jeho lietadlo spoločnosti Aliatalia a do Košíc sme sa vracali po tme. Pamätám sa, ako sa nám páčilo počas letu, že hviezdy sa celú cestu nehýbu. Boli to prvé Vierkine lety – 13.-14. september 2003.

prílet do Chicaga od jazera Michigan lake

prílet do Chicaga od jazera Michigan lake

Lety v poradí 8-14, to bol výlet do Ameriky v januári-februári 2004.
Košice – Praha, Praha – Paríž (CDG) a Paríž – Chicago (OHR) – denné lety, nekonečný čas ponad Kanadu, potom už Michigan lake a úžasné pristávanie od jazera, keď sa pod krídlom zjavil downtown a ja som videl Sears tower.

Brooklynský a Manhattanský most

Brooklynský a Manhattanský most

Po pár dňoch sme sa presunuli z Chicaga (MDW) do New Yorku (LGA) a to bol najkrajší let s preletom ponad Manhattan, keď sa mi najprv zjavila socha slobody a neskór Brooklynský most, Empire a veľkým oblúkom ponad Long island sme od vody pristáli na La Guardii.
Cesta domov a nočný let z JFK do Paríža (CDG), nepodarené ranné pristátie a na poslednú chvíľu ešte jeden oblet, na druhý pokus vyšlo. Tak ešte do Prahy a Košíc, kde nás čakali moji milovaní.

poloostrov Vasilikos s korytnačou plážou Gerakas

poloostrov Vasilikos s korytnačou plážou Gerakas

No pre rok 2004 to neskončilo a rozhodi sme sa ísť na dovolenku na Zakynthos, takže z Košíc na Zakynthos a nazad dva lety s poradím 15 a 16, keď prvý krát leteli naše deti. Bol to krásny denný let ponad Grécko a ostrovy Kefaloniu a Zakynthos, kde sme videli krásne skaly pri Keri, ostrovček Aios Sostis, pláž Gerakas a oblúkom ponad more a Laganas sme pristáli na letisku v hlavnom meste (ZTH).

pilotná kabína počas letu Košice - Rhodos

pilotná kabína počas letu Košice – Rhodos

O rok v lete 2005 sme sa rozhodli znova pre leteckú dovolenku, tentokrát Rhodos, a teda lety v poradí 17 a 18 z Košíc. Znova denný let ponad ostrovy, kde som rozoznal Kos a Kalymnos a pristáli sme v hlavnom meste Rhodos. Neskôr sme na výlete od kríža pri kláštore Filerimos pozorovali lietadlá pristávajúce na toto letisko. Bola to pekná dovolenka.

Tatry po vzlietnutí z Popradu

Tatry po vzlietnutí z Popradu

V roku 2006 sme neleteli nikam. V októbri 2007 sme boli na výlete v Londýne a je možné, že vznikla nová tradícia výletov s kolegami z práce a manželkami. V tej dobe lietalo Sky Europe z Popradu na letisko Stansted. Takže dva lety v poradí 19 a 20, prílet v zapadajúcom slnku ponad mraky. Potom pár pekných dní v Londýne a nazad znova denný a pristátie v Poprade po obrate ponad Spišský Štvrtok a diaľnicu vo výstavbe.


Takže to bolo 20 letov a prišiel rok 2008. Pre mňa 40. narodeniny a darček v podobe cesty do Ameriky, k tomu mnoho ďalších okolností a bolo z toho ďalších 23 letov počas roka, teda v poradí 21 až 43.

pilot počas letu zo Zanzibaru do Dar es Salaam

pilot počas letu zo Zanzibaru do Dar es Salaam

Január 2008 a výlet do Afriky vďaka spoločnosti Konica Minolta Slovakia, to bolo nezabudnuteľné dobrodružstvo. Leteli sme 6 letov. Skoro ráno z Viedne do Amsterdamu na letisko Schiphol spoločnosťou Austrian airlines a potom let do Tanzánie na letisko Kilimanjaro spoločnosťou KLM, kde sme pristáli už po tme. Po pobyte v Keni autami v národnom parku Amboseli sme sa vrátili do Tanzánie a z malého letiska Arusha sme leteli dvoma malými lietadlami na ostrov Zanzibar. V tom našom nás bolo asi 14. Videli sme africkú krajinu a indický oceán a hneď sa zjavil ostrov. Po niekoľkých dňoch na ostrove sme leteli do hlavného mesta Dar es Salaam. To bol môj najkratší let, no jeden z najzaujímavejších. Leteli sme malou Cesnou a ja som sedel na sedadle v rade za pilotom a videl som kompletný let z pohľadu pilota. Počas štartovania dráhu na jej konci krížovala cisterna, to sa fakt môže stať len v Afrike. Na letisku v Dar es Salaam sme pristáli asi po 20 minútach. Po večeri v hoteli Kempinski Kilimajaro sme sa vrátili na medzinárodné letisko a odleteli do Amsterdamu. Z tohto letu si pamätám len to, že som zaspal okamžite, keď sa lietadlo len pohlo od terminálu a zobudil som sa po pristáti, keď sme rolovali už v Amsterdame. Tak sme sa stretli s Mikim a posedeli dve hodinky v letiskovej reštaurácii a pokračovali sme do Viedne.


Máj 2008 a výlet s Vierkou do Paríža, ako vianočný darček. Keďže sa lieta len z Bratisalvy, tak to pre nás boli 4 lety. Košice – Bratislava podvečer, kde sme prespali u Andrejky s Michalkou a skoro ráno do Paríža na letisko Orly. Pár nádherných dní v Paríži a nazad znova z Orly let do Bratislavy, znova nocľah a ďalší deň strávený v Bratislave a večer let do Košíc.

môj spoločník na najdlhšom lete (9113 km) takmer 12 hodín

môj spoločník na najdlhšom lete (9113 km) takmer 12 hodín

California, už to nie je ďaleko

California, už to nie je ďaleko

Las Vegas sa blíži

Las Vegas sa blíži

September 2008 a môj výlet za Maťom do Ameriky a spolu s ním putovanie po 9 štátoch znamenalo 9 ďalších letov. 33 hodinový deň a prvé tri lety cestou tam, odchod skoro ráno z Košíc do Prahy, tam prestup a let do Paríža (CDG), kde som už bol v roku 2004, no tento krát mi to pripadalo úplne iné. Všeto bolo v pokluse a musel som sa znova nacheckovať a zohnať palubnú vstupenku. Zjavne som bol na nejakom inom terminále aj keď som to veľmi nevnímal, bol som rád, že som stihol let do Los Angeles (LAX). Tam ma čakal Maťo a spolu s ním sme hneď skoro ráno leteli do Las Vegas, kde sme strávili deň s Lynnom. Po 24 hodinách sme znova z tohto letiska odleteli do Portlandu v Oregone, aby sme naštívili miesto prvej originálnej geocache. Autom sme sa presunuli do Seattle a po pár dňoch a návšteve Groundspeaku sme spolu s Bryanom leteli z Tacoma International Airport (SEA) do New Yorku (JFK). Ledva sme stihli odlet, lebo presun z reštaurácie bol dlhý a už nás hlásili v rozhlase. No stihli sme a nočný let som prespal. Bolo to 5 hodín spánku a k tomu 3 hodiny časového posunu, takže v New Yorku sme boli ráno. Prestúpili sme a pokračovali na krátky let do Hartford v štáte Connecticut. Tam dostal Bryan z požičovne krásny čierny Ford Mustang a ďalej sme sa presúvali autom. Pochodili sme Massachusetts, Rhode Island a pred odletom do Európy sme strávili dva dni u Jana. Ten nás odviezol do New Yorku na letisko JFK, odkiaľ sme leteli priamo do Prahy. Meškali sme a teda v pokluse na terminál k letu do Košíc a konečne doma. Krásny a nezabudnuteľný výlet, ale veľmi únavný.


Október 2008 a po úspešnom výlete do Londýna spred roka sme sa rozodli to zopakovať tentokrát do Ríma. Keďže sa nelieta priamo z Košíc, tak teda ďalšie 4 lety a medzi tým v Bratislave trochu času v Avione. Košice – Bratislava bolo veľmi skoro ráno. Tak sme mali čas a potom denný let na letisko Fiumicino. Krásny čas strávený v Ríme a Vatikáne a cestou nazad znova denný let do Bratislavy a podvečer návrat do Košíc.

Toľko teda moje doterajšie lety. Raz spočítam aj vzdialenosti. Rok 2008 sa už asi ťažko zopakuje, no verím, že aspoň niečo sa podarí a pridám nejaké nalietané míle aj tento rok.

Pripísané vo februári 2013.

Rok 2009 nepriniesol žiadny let, aj dovolenku sme absolvovali autom. V máji 2010 sme išli na pár dní do škótskeho Edinburghu z “CK Konica Minolta”, takže som absolvoval 2 lety z poradovým číslom 44 a 45. Do Edinburgu sme pristávali už po tme. V Škótsku bolo fajn. Vypili sme nejakú whisky, aj nakúpili a navštívili pálenicu. Podarilo sa mi zahrať si tam golf, kúpiť iPad v prvý deň jeho predaja v Európe. Let nazad bol cez deň a Škótsko sa s nami rozlúčilo daždivým počasím. V jeseni sme boli s chlapcami na geocacherskom stretnutí v Oxforde, kde sme netradične leteli z poľského letiska pri Rzesove – Jasionka. Boli to lety 46 a 47 do Londýna na letisko Stanstead. Tam sme leteli ráno a z domu sme museli odchádzať veľmi skoro. Letisko malo bezplatné parkovisko, kde sme nechali auto na pár dní. Na letisku Stanstead sme si prenajali Mercedes A s opačným riadením. Strávili sme v Anglicku pár krásnych dní a nazad sme sa vracali do Poľska už po tme a čakalo nás nočné šoférovanie domov cca 3 hodiny.

Rok 2011 a dovolenka na Krétu, teda ďalšie dva lety (v poradí 48 a 49) spoločnosťou Travel Service. Leteli sme z Košíc do hlavného mesta Kréty Heraklion. Leteli sme cez deň a bolo to fajn. Strávili sme tam fajn 11 dní a nazad leteli znova za vidna. V októbri 2011 sme sa znova vybrali na geocacherské stretnutie, tentoraz do Atlanty v Georgii, USA. Išli sme piati aj s dvoma Vršami. Leteli sme z Budapešti, kde sme našli penzión blízko letiska poskytujúci parkovanie s odvozom na letisko. Pribudli nám teda 4 lety (v poradí 50 až 53). Z Budapešti sme leteli do Atlanty s prestupom v Amsterdame na letisku Schiphol. Cestou nazad sme prestupovli v Paríži na letisku CDG. Všetko išlo podľa plánu a bez komplikácií, až na to, že sme cestou nazad stratili kufre. Ale maďari nám ich za pár dní doviezli až domov.

V roku 2012 sme pridali zatiaľ posledné dva lety, a to s Vierkou na dovolenku na Sicíliu, kde sme leteli spoločnosťou Ryanair z Bratislavy na letisko Alghero. Pribudli teda lety s poradovým číslom 54 a 55. Dovolenka bola úžasná a auto medzitým parkovalo pri hoteli Chopin, ktorý poskytuje službu park & fly.

Uvidím, čo nám prinesie rok 2013, ale už teraz máme objednané letenky na výlet do Barcelony spojený so zabehnutím polmaratónu. Plán je letieť z Bratislavy cez Miláno do Barcelony a potom sa vrátiť priamym letom do Viedne. Tak ak všetko dobre dopadne, tak to budú lety  56 až 58.

Pripísané v novembri 2013.

Na rýchlo zorganizovaný výlet do Las Vegas v USA priniesol v októbri 2013 ďalších 6 letov s poradím 59 až 64. Leteli sme s Maťom z Rzesowa cez Frankfurt do Chicaga. Tam bolo dosť času, tak sme išli aj do mesta a do Hooters. O pár hodín sme pokračovali do Las Vegas. Cestou nazad sme išli cez San Francisco a Frankfurt, kde sme strávili čas len na letisku. O dva dni následovala služobná cesta na konferenciu Konica Minolta v Barcelone, teda lety 65 a 66 z Viedne do Barcelony a nazad. To bude všetko na rok 2013.

Zoznam letov so vzdialenosťami:

  • ? (303 km)
    • KSC BTS – 303 km
  • 1985 (3154 km)
    • PRG SVO – (1672 km)
    • LED PRG – (1482 km)
  • 2002 (488 km)
    • TAT BTS – 244 km – OM-SPY – Embraer EMB-120
    • BTS TAT – 244 km – Embraer EMB-120
  • 2003 (606 km)
    • KSC BTS – 303 km
    • BTS KSC – 303 km
  • 2004 (18873 km)
    • KSC PRG – 529 km
    • PRG CDG – 853 km
    • CDG ORD – 6672 km
    • MDW LGA – 1165 km
    • JFK CDG – 5840 km
    • CDG PRG – 853 km
    • PRG KSC – 529 km
    • KSC ZTH – 1216 km – OM-RAN Boeing 737-230
    • ZTH KSC – 1216 km – OM-RAN Boeing 737-230
  • 2005 (2952 km)
    • KSC RHO – 1476 km – OM-AAE Boeing 737-3Z9
    • RHO KSC – 1476 km – Boeing 737-300
  • 2007 (2890 km)
    • TAT STN – 1445 km – OM-NGK Boeing 737-76N
    • STN TAT – 1445 km – OM-NGH Boeing 737-76N
  • 2008 (44959 km)
    • VIE AMS – 961 km
    • AMS JRO – 6908 km
    • ARK ZNZ – 428 km
    • ZNZ DAR – 74 km – 5H-ZAR Cessna 404 Titan
    • DAR AMS – 7353 km
    • AMS VIE – 961 km
    • KSC BTS – 303 km
    • BTS ORY – 1096 km
    • ORY BTS – 1096 km
    • BTS KSC – 303 km
    • KSC PRG – 529 km
    • PRG CDG – 853 km
    • CDG LAX – 9113 km – Boeing 777-300ER
    • LAX LAS – 381 km
    • LAS PDX – 1229 km – N614AS – Boeing 737-790
    • SEA JFK – 3891 km
    • JFK BDL – 171 km
    • JFK PRG – 6558 km
    • PRG KSC – 529 km
    • KSC BTS – 303 km
    • BTS FCO – 808 km – OM-NGM Boeing 737-76N
    • FCO BTS – 808 km – OM-NGL Boeing 737-76N
    • BTS KSC – 303 km – OM-NGG Boeing 737-76N
  • 2010 (6354 km)
    • BTS EDI – 1643 km – Boeing 737-8AS
    • EDI BTS – 1643 km – EI-EMB Boeing 737-8AS
    • RZE STN – 1534 km – EI-EGB Boeing 737-8AS
    • STN RZE – 1534 km – EI-DYO Boeing 737-8AS
  • 2011 (19595 km)
    • KSC HER – 1520 km – Airbus A320
    • HER KSC – 1520 km – OM-TVR – Boeing 737-86N(WL)
    • BUD AMS – 1168 km
    • AMS ATL – 7075 km – PH-BQA – Boeing 777-200
    • ATL CDG – 7064 km – N1607B – Boeing 767-332/ER
    • CDG BUD – 1248 km – HA-LON – Boeing 737-6Q8
  • 2012 (2194 km)
    • BTS AHO – 1097 km – EI-EKY Boeing 737-8AS
    • AHO BTS – 1097 km – EI-EFP Boeing 737-8AS
  • 2013 (26690 km)
    • BTS BGY – 633 km – EI-DAC Boeing 737-8AS
    • BGY BCN – 785 km – EI-DLK Boeing 737-8AS
    • BCN VIE – 1371 km – EC-LRN Airbus A320-214 (A320)
    • RZE FRA – 961 km -
    • FRA ORD – 6978 km -
    • ORD LAS – 2434km -
    • LAS SFO – 667 km -
    • SFO FRA – 9158 km -
    • FRA RZE – 961 km -
    • VIE BCN – 1371 km -
    • BCN VIE – 1371 km -
  • 2014 (1640 km)
    • BUD CIA – 820 km – EI-DCP Boeing 737-8AS(WL)
    • CIA BUD – 820 km – EI-DYL Boeing 737-8AS(WL)
  • spolu k 26.2.2013 – 129058 km

Zoznam letísk

  1. AHO – Alghero / Fertilia Airport, Alghero, Sardínia, Taliansko
  2. AMS – Amsterdam Airport Schiphol, Holandsko
  3. ARK – Arusha Airport, Tanzánia
  4. ATL – Hartsfield Jackson Atlanta International Airport, Atlanta, Georgia, USA
  5. BCN – Barcelona International Airport, Barcelona, Španielsko
  6. BDL – Bradley International Airport, Hartford, Connecticut, USA
  7. BUD – Budapest Ferihegy International Airport, Budapešť, Maďarsko
  8. BGY – Bergamo / Orio Al Serio Airport, Bergamo (Miláno), Taliansko
  9. BTS – M. R. Štefánik Airport Bratislava, Slovensko
  10. CDG – Charles de Gaulle International Airport, Paríž, Francúzsko
  11. CIA – Rome Airport Ciampino, Taliansko
  12. DAR – Mwalimu Julius K. Nyerere International Airport, Dar Es Salaam, Tanzánia
  13. EDI – Edinburgh Airport, Edinburgh, Škótsko, UK
  14. FCO – Leonardo Da Vinci (Fiumicino) International Airport, Rím, Taliansko
  15. FRA – Frankfurt am Main International Airport, Frankfurt, Nemecko
  16. HER – Heraklion International Nikos Kazantzakis Airport, Heraklion, Kréta, Grécko
  17. JFK – John F Kennedy International Airport, New York, USA
  18. JRO – Kilimanjaro International Airport, Tanzánia
  19. KSC – Košice Airport, Slovensko
  20. LAS – McCarran International Airport, Las Vegas, Nevada, USA
  21. LAX – Los Angeles International Airport, Kalifornia, USA
  22. LED – Pulkovo Airport, Leningrad (St. Peterburg), Rusko
  23. LGA – La Guardia Airport, New York, USA
  24. MDW – Chicago Midway International Airport, Chicago, Illinois, USA
  25. ORG – Chicago O’Hare International Airport, Chicago, USA
  26. PDX – Portland International Airport, Portland, Oregon, USA
  27. PRG – Ruzyně International Airport, Praha, Česká Republika
  28. RHO – Diagoras Airport, Rhodos, Grécko
  29. RZE – Rzeszów – Jasionka Airport, Poľsko
  30. SEA – Seattle Tacoma International Airport, Seattle, Washington, USA
  31. SFO – San Francisco International Airport, San Francisco, California, USA
  32. STN – London Stansted Airport, Londýn, Anglicko, UK
  33. SVO – Sheremetyevo International Airport, Moskva, Rusko
  34. TAT – Poprad-Tatry Airport, Poprad, Slovensko
  35. VIE – Vienna International Airport, Schwechat (Viedeň), Rakúsko
  36. ZNZ – Zanzibar Airport, Zanzibar
  37. ZTH – Dionysios Solomos Airport, Zakyntos, Grécko

Link na vzdialenosti letísk.

Reply

Copyright © 2018 Igiho web All rights reserved. Theme by Laptop Geek.